Laura Vestmark, 21 år angst & depression, Barløse Assens

Jeg har været rigtig glad for forløbet hos Anne, Klinik for EEG-mentaltræning, som jeg har fået en masse ud af. Jeg sover bedre, og jeg har fået mere kontrol over mig selv og mine egne følelsesmæssige reaktioner. Det betyder, at jeg er blevet bedre til at bremse mine angstreaktioner, så det ikke løber helt så voldsomt afsted med mig. Anne har været god til at sætte sig ind i min situation, og det har gjort mig tryg, at hun har haft forståelse for, hvordan jeg havde det, og hvad der var svært for mig. Mine problemer er blevet taget alvorligt, ligesom “tilsyndeladende småting” er blevet taget meget seriøst. I kraft af mit neurofeedback-forløb er jeg blevet mere udadvendt og social og er desuden startet op på en videregående uddannelse ligesom jeg er begyndt at arbejde igen. Tusind tak for et helt fantastisk forløb. Jeg har fået en masse med på vejen og et godt skub videre i min proces, så tak for det. Jeg vil bestemt anbefale Klinik for EEG-mentaltræning til andre, og giver klinikken 5 stjerner. 

EEG neurofeedback – behandling af hypsersensitivitet, følelsesmæssige og sociale udfordringer
Kian har haft 20 EEG-sessioner hos Klinik for EEG-mentaltræning og vi må sige, at vi er utroligt glade for at vi tog den beslutning at bede Anne om hjælp – tak for det ! På det første møde i klinikken, får vi svar på alle spørgsmål. Anne forklarer os alt det, der lige dukker op, nu man som forældre er lidt usikre med, at én skal pille ved ens barns hjerne. De ting, vi som forældre har prøvet at forklare alle andre ang. vores barn, kan Anne sidde og remse op efter en test, hvor hun kigger på nogle papirer med hjerneaktivitet. Igen forklarer Anne og fortæller os, hvor det vil være bedst at sætte ind mht vores søn Kian. Flot proffesionelt setup !
Kian har sværere ved det sociale end andre børn og han er et barn man skal komme ind på på den rigtige måde for ikke at møde en mur !  Anne går ind og skaber et bånd uden lige med vores dreng og der er selvfølgelig op og nedture, men hun fanger ham bare og gør Kian – og os – veltilpasse. En lille ting Anne hurtigt fanger er f.eks at hvis man involverer Kian, så er han pligtopfyldende ud over alle grænser. Så Kian får lov til at hjælpe med at pille dioder af, når hans session er færdig, og han får lov at bestemme, hvor han vil starte sit feedback-spil. Det får bare det hele til at køre.
Som forældre kan vi se Kians udvikling og fremgang således: 
1. Kian kan nu være i et stressfyldt lokale/omgivelser i noget længere tid end før
2. Når Kian ikke magter stressen mere, kommer han hurtigere tilbage end før
3. Kians raseriudbrud grundet stress eller når han føler sig presset er faldet markant og de er mindre end før.
4. Kian er blevet bedre til at udtrykke, hvad han føler og hvad han har brug for. Han skal ikke længere spørges, om han er sulten eller tørstig.
5. Før var Kians lyst til at prøve nyt ikke rigtig til stede – det er nu blevet meget bedre. Fx mad-mæssigt prøver han mere og varierer mere
6. Kian kan nu spontant tage ud og besøge nogen, og når der kommer folk i huset, er et det også blevet bedre
7. Kian har sluppet grebet om sin krop, så han ikke spænder konstant
8. Kian  hviler mere i sig selv.
9. Kian er blevet meget mere kærlig og mere kontaktsøgende end før.
Kian Juhl-Thomsen, skoleelev 10 år, Otterup
EEG neurofeedback – behandling af lavt selvværd og teenager-udfordringer

Johanne er lillesøster til Kristian og hun startede i et EEG-mentaltræningsforløb – ikke fordi der var noget som helst ”galt” med hende, men udelukkende fordi, jeg syntes, at hun fortjente det !

Jeg kunne, som mor, se hvad neurofeedback-behandlingen havde gjort for hendes storebror Kristian, og jeg er en mor, der synes, at det at træne sin hjerne, er og burde være lige så naturligt som det at træne sin krop. Det er jo noget, vi alle kan profittere af.

I min datter Johannes tilfælde tænkte jeg, at det var paradoksalt, at selvom en teenagers hjerne endnu ikke evner at regulere føleser (ganske enkelt fordi en teenagers hjerne ikke er helt færdigudviklet endnu), så er det netop denne (manglende) evne der sættes på en hård prøve i puberteten.

Derfor var EEG-mentaltræning et naturligt valg som en metode, der kunne støtte min datters hjerne i sin rivende udvikling. Som så mange andre teenagere, var Johanne i tvivl om sit eget værd og hun havde brug for at turde stole mere på sig selv, på hvad hun mente var rigtigt og forkert og på, at hun var god nok.

EEG-mentaltræningen har styrket Johanne i troen på sig selv og hun tager ikke længere modgang så nært eller personligt. Johanne synes selv, at processen har været god og at det har været hyggeligt og rart at komme i klinikken hos Anne.

Johanne Østergaard, 14 år, skoleelev, Odense NV, lavt selvværd og teenager-udfordringer
1 2 3 6